8.09.2015

 9/08/2015 08:07:00 ÖS      ,    Şərh yoxdur
DƏRS 3.12
Birdəyişənli xətti tənlik
STANDART: 2.2.2.
Mövzu: Birdəyişənli xətti tənliyi, modul işarəsi daxilində dəyişəniolan tənliyi və ikidəyişənli iki xətti tənliklər sistemini həll edir.
Təlim nəticəsi: Birdəyişənli xətti tənliyi, dəyişəni modul işarəsi daxilində olan tənliyi həll edir.
İş formasi: Qruplarla iş.
İş üsulu: Klaster, beyin həmləsi, müzakirə.
Reşurşlar: Dərslik, iş vərəqləri, İKT avadanlıqları.
DƏRSİN GEDİŞİ
1.Sinfin təşkili və davamiyyəti yoxlamaq. Riyaziyyat haqqında dahilərimizin dediyi bir neçə kəlamı xatırlatmaq.
Ev tapşırığı: Test üsulu ilə verilən işçi vərəqlər.
2. MOTİVASİYA: 1) Klaster üsulunun köməyi ilə tənlik haqqında indiyə qədər şagirdlərin öyrəndikləri yada salınır.
2) Birdəyişənli xətti tənliklər, dəyişəni modul işarəsi daxilində olan tənliklərin necə həll edildiyi xatırlanır.
Məqsəd: Mövzunu öyrənməyə başlayarkən şagirdlərin bu mövzu ətrafında nə bildiklərini aydınlaşdırmaq; dərsin sonunda şagirdlərin yeni nə öyrəndiklərini aşkara çıxarmaq;
ŞəkilTədqiqat sualları:
1) Birhədli nəyə deyilir?
2) Çoxhədli nəyə deyilir?
3) Birhədlinin çoxhədliyə vurulması nəyə deyilir?
4) Çoxhədlinin çoxhədliyə vurulması nəyə deyilir?
5) Tənliyin hansı xassələri var?
6) Qarşısında ± olan mötərizələrin açılması qaydası neçədir?
Sinif şagirdləri 3 qrupa bölünür:                              
I qrup: N.TUSİ.
Şəkil

(13x-15) – (9+6x) = – 3x +6
13x – 15 – 9 – 6x = – 3x + 6
7x + 3x = 6+24
10x = 30 x=3 Cavab: x = 3
Şəkil




II qrup: LÜTFİZADƏ.
(x+2) (x+3) – (x – 5) (x+6) = 4
X²2x + 3x + 6 – x²+ 5x – 6x +30 = 4
4x = – 32
X = – 8 Cavab: x = – 8


III qrup: EVKLİD.
Şəkil
4x+7 + 3x – 2 – 5x – 2 = 32
5            2            2
2 • (x+7) +5 • (3x – 2) – 5 • (5x – 2) = 32 • 10
8x + 14 + 15x – 10 – 25 x + 10 = 320
– 2 x = 320 – 14
– 2 x = 306
x = – 153
Cavab: x = – 153
Əlavə tapşırıq:
9 x = 30 + 5 x
4x = 30 x = 7,5
Cavab: x = 7,5

Bir qrup digər qrupun həll etdiyi tapşırığın doğruluğunu yoxlayır. Bununla şagirdin sərbəstliyini, fikir azadlığını, özünə inam hissini stimullaşdırmaq; əməkdaşlıq etmək;
Bu misalları araşdırdıqdan sonra birdəyişənli xətti tənliyin ax = b (burada a ≠ o) olduqda tənliyin bir kökü var və x = b:a.
Əgər a=o olarsa, ox = b tənliyinin kökü yoxdur.
Əgər a = o, b = o olarsa ox = o tənliyinin sonsuz sayda kökü var.
İndi isə dəyişəni modul işarəsi daxilində olan tənliklərin həllini araşdıraq. Bunun üçün ədədin modulu nəyə deyilir?
Şəkil/ -3/ =? / 7 / =? / – 2,3/ = ? / – 13 / = ? və s.
5
Ədədin modulu ya müsbət ədədə, ya da sıfıra bərabərdir.
/ – 5 / = / 5 / = 5
NÜMUNƏ: 1. / x / =5                                   Cavab: x = -5; x = 5
2. / 4x + 3 / = 7                                           Cavab: x = 1; x = – 2,5
3. / 3x + 1 / = 0                                           Cavab: x = – 1
                                                                                       3
4./ 2 x / = – 11                                             Cavab: Ø
Diqqət edilməli məqamlar: Dəyişəni modul işarəsi daxilində olan tənliklər ya iki kökü, ya bir kökü olur, ya da kökü yoxdur.
Ümumiləşdirmə və nəticə: Şagirdlər öyrəndiklərini möhkəmləndirmək üçün Çalışma № 8 – də seçmə yolu ilə (yəni həll etməkdən) tənliyin neçə kökü olduğunu müəyyən edirlər.
a) / 10 x – 9 / = 14                            2 kökü
b) / – 3 x + 21 / + 4 = 4                    1 kökü
c) / x + 11 / = – 2                               Ø
5
ç) / 1 – x /12 kökü
       4            2
d) 7 = / a -7 /                                      2 kökü
8
e) 1 – / 7 x – 1 / = 0                            2 kökü
6
Öyrəndiklərini möhkəmləndirmək məqsədi ilə Çalışma № 9
a) / x – 3 / = 2                                                              b) / x + 3 / = 1
x – 3 = – 2 və x – 3 = 2                                                 Cavab: Ø
x = 1 x = 5
Cavab: 1;5
c) / x – 19/= 1
      / 8 /
x – 19 = -1 və x – 19 = 1
  8                      8
x – 19 = – 8                                        x – 19 = 8
x = 11                                                  x = 27
Cavab: 11;   27
Müəllim birdəyişənli xətti tənliyin, dəyişəni modul daxilində olan tənliklərin həll üsulları haqqında öyrənilənləri ümumiləşdirir.
QİYMƏTLƏNDİRMƏ:
I səviyyə: Birdəyişənli xətti tənliyi, dəyişəni modul daxilində olan tənlikləri həll etməkdə çətinlik çəkir.
II səviyyə: Birdəyişənli xətti tənliyi həll edir, dəyişəni modul daxilində olan tənlikləri həll edərkən cüzi səhvlər edir.
III səviyyə: Birdəyişənli xətti tənliyi, dəyişəni modul daxilində olan tənlikləri sərbəst həll edir.
IV səviyyə: Birdəyişənli xətti tənliyi, dəyişəni modul daxilində olan tənlikləri əlverişli üsul tətbiq etməklə həll edir.

Mustafayeva Gülnarə İbrahim qızı,Göygöl şəhəri, S.Vurğun adına 3 nömrəli tam orta məktəbin riyaziyyat müəllimi

0 Şərh:

data:postCommentMsg

Xahiş edirəm təkcə yazı ilə bağlı öz rəylərinizi qeyd edəsiniz...
Şəxsi suallar,öyrənmək və soruşmaq istədikləriniz varsa,əlaqə formu və ya informasiya formu
Rəy, tövsiyyə və iradlarınız üçün isə Qonaq Dəftəri dən istifadə edin!

Faydalı Keçidlər

Səhifə dilini dəyiş

Arabic Korean Japanese Chinese Simplified Russian Portuguese
English French German Spain Italian Dutch

Online Sınaq Testlər


Blogda Bölmələr

.
Məlumatlar :

Elektron Kitabxana

Elektron Kitabxana
Hər gün 24 saat xidmət göstərir :)

3D Riyaziyyat

3D    Riyaziyyat
Riyaziyyatı sadə dillə izah edən 20 gif.

Dövlət Qərarları

Maraqlı Riyaziyyat

Blog Arxivi

Bloga daxil ol !

Bloga Baxılma Sayı

Riyaziyyat Portalı ©2015. Vebmaster: Arzu Məlikova. Blogger tarafından desteklenmektedir.